tirsdag 5. oktober 2010

Olsens presenterer seg selv: Anniken Romuld


Foto: Christian Nilsen
Det er 2050 og du bor på en institusjon. Hvordan ser rommet ditt ut?
Jeg øver meg på å kvitte meg med ting, og forhåpentligvis har jeg klart å rydde meg ut av mitt lange liv uten å presse alt inn på noen få m2. Men jeg synes jo Olsen har det ganske fint, mange lamper og ulike muligheter for utfoldelse og besøk. Og et eget helt hemmelig rom (som ikke skal bli en bod)! Bra beliggenhet på kaia, men det trengs et STORT vindu med bred karm å sitte. Og et litt mere funksjonelt kjøkken.

Hva var favorittplata di i 1990, 2010 og 2050?
Rart, det ble plutselig veldig vanskelig. Vanskelig med favoritter. Tror jeg allerede i 1990 var utdatert og var hengende fast i britisk 80-tallmusikk og varme stemmer fra jazz-kvinner på 60-tallet. Pluss Elis Regina!

Har du noen gang hatt et akvarium?
Nei, jeg har aldri hatt kjæledyr. Men bestevenninna mi på barneskolen hadde. Det sto på kjøkkenet.

Du jobber med scenografi. Anser du jobben din som viktig , ”viktig” eller uviktig? Er du misunnelig på arbeidsbetingelsene til andre i kompaniet?
Befriende uviktig. Er så heldig å ha fulltidsjobb "ved siden av" = jobben slipper å bli alt for "viktig". Er ikke misunnelig, eller jo, på de som teiper. Jeg synes jo egentlig at jeg skal/skulle teipe?

Dersom du kunne velge: Ville du bytta ut etternavnet ditt med Olsen? Hvorfor/hvorfor ikke?
Nei. Jeg er ikke Olsen.

Gul er en sentral farge i ballettinstituttet. Hva er den mest sentrale fargen i ditt liv?
Det er høst. Så nå er jeg snart klar for litt varmere farger. Varm blå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar