søndag 10. oktober 2010

Olsens presenterer seg: Elin Danielsen


Foto: Christian Nilsen
Det er 2050 og du bor på en institusjon. Hvordan ser rommet ditt ut?
Et trivelig møblert rom med egen spa-avdeling med hyggelig personale som underviser i både yoga og massasje.

Hva var favorittplata di i 1990, 2010 og 2050?
1990. Hmmm. Kan det ha vært Phil Collins? I 2010 oppdaga jeg Alicia Keys og Finn Kalvik. I 2050 synger jeg mest mine egne låter når jeg opptrer på andre eldresenter .

Har du noen gang hatt et akvarium?
Jepp. Tror jeg delvis arva et. Typisk for allergiske barn; du får hverken hund eller katt, men fisk! Husker mest den nyttige men akk så ulekre sugekoppfisken. Jeg tror jeg var litt redd for han.

Du jobber med regi. Anser du jobben din som viktig , ”viktig” eller uviktig? Er du misunnelig på arbeidsbetingelsene til andre i kompaniet?
Jeg erkjenner og hyller ensemblearbeid der regissørens rolle er like vikig som de andres roller. Jeg tenker ofte at jeg skulle likt å hatt noen av de andres oppgaver; må være deilig å slippe å ta valg hele tida... Ta ansvar. Dessuten liker jeg å gjøre så mange ting som en regissør ikke kan...

Dersom du kunne velge: Ville du bytta ut etternavnet ditt med Olsen? Hvorfor/hvorfor ikke?
Jeg er allerede litt Olsen uten å hete det. Det er innholdet som er viktig, ikke tittelen.
Gul er en sentral farge i ballettinstituttet. Hva er den mest sentrale fargen i ditt liv?
For tida er gult favoritten. Ellers er det blått og grønt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar