mandag 4. oktober 2010

Olsens presenterer seg: Lene Åsberg


Foto: Christian Nilsen.
Det er 2050 og du bor på en institusjon. Hvordan ser rommet ditt ut?
Hmmm.... Som Alice sitt eventyrland.

Hva var favorittplata di i 1990, 2010 og 2050?
1990: Året jeg fylte 10 år, jeg fikk walkman i bursdagsgave og gikk glad og fornøyd turer mens jeg hørte på Maj Britt Andersens "Folk Er Rare! 2".
2010: Portishead: "Roseland NYC live."
2050: Sikkert Maj Britt Andersen den ene dagen (folk er jo fortsatt rare), og Seigmens "Total" neste.

Har du noen gang hatt et akvarium?
Nei, men naboen min hadde.

Du jobber med kostyme. Anser du jobben din som viktig , ”viktig” eller uviktig? Er du misunnelig på arbeidsbetingelsene til andre i kompaniet?
Viktig så klart! Og jeg er ikke misunnelig, jeg har nemlig aldri nøkkelen til lokalet og trenger derfor aldri komme først på morgenen.

Dersom du kunne velge: Ville du bytta ut etternavnet ditt med Olsen? Hvorfor/hvorfor ikke?
Absolutt ikke. Besteforeldrene mine har allerede byttet etternavnet vårt en gang, fra Eriksen til Åsberg. Å bytte til Olsen ville nesten være det samme som å hete Eriksen. Og det vil jeg ikke, og ikke besteforeldrene mine heller.

Gul er en sentral farge i ballettinstituttet. Hva er den mest sentrale fargen i ditt liv?
Himmelblå, grønn, lilla, rosa, gul og rød. Svart kun i nødsituasjoner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar